Vi ska prata politik på Pride också!

Idag har vi tagit ett familjepolitiskt program, som jag tycker är mycket bra. Diskussionen var positiv och hela dagen präglades av mycket god stämning. Jag såg fram emot att sätta mig på tåget och läsa om vår politik men ser att vi ännu en gång riskerar att dränkas i negativa citat från en av våra riksdagsledamöter angående Pridefestivalen. Vilken gång i ordningen detta är vet nog ingen. Om Annelie Enochson är korrekt citerad är det kränkande, olyckligt och otajmat. Citaten speglar inte partiets åsikter och jag, och många med mig, är mer än rejält trötta på att försvara åsikter som vi och partiet inte har. Vi vet att tio positiva nyheter dränks av en negativ, och det är mycket beklagligt om det enda folk kommer ihåg från idag är det här. Så nu gör jag ett försök till att föra ut vårt positiva budskap från idag: Föräldrar ska ha rätt till tjänstledighet på heltid till barnets treårsdag. En generell graviditetspeng ska införas under den sista månaden av graviditeten. Alla föräldrapenningdagar ska fritt kunna överlåtas mellan föräldrar. Detta vill jag prata om!

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Upptäck mer från David Lega

Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.

Fortsätt läsa