Skip to content

Vem är nöjd med äldreomsorgen?

februari 6, 2013

Idag på förmiddagen har jag som vanligt på onsdagar suttit i möte med kommunstyrelsen. Flera av ärendena på dagordningen handlade idag om äldreomsorgen. Med tanke på de rapporter om brister i hemtjänst och äldreomsorg som kommit de senaste veckorna så är det en av de frågor som är mest aktuella i Göteborg just nu. Idag skriver jag tillsammans med mina Allianskollegor Maria (M) och Ann Catrine (FP) i GT om att införa Lagen om valfrihet, för att ge de äldre möjlighet att själva bestämma vad det ska få hjälp med och av vem.

 

De flesta i Göteborg är missnöjda och oroliga över äldresorgen, de äldre själva, deras anhöriga och många av de som arbetar med det. Det är bara majoriteten här inne i stadshuset som inte är missnöjda. Något måste göras, och jag har skrivit flera artiklar och blogginlägg de sista veckorna om hur jag vill förbättra äldreomsorgen i Göteborg. Läs bland annat här, här och här.

No comments yet

Kommentera

