Skip to content

Tack för förtroendet!

januari 30, 2012

Igår eftermiddag kom jag tillbaka till Göteborg efter en intensiv, spännande och väldigt rolig helg i Västerås. Det har varit en helg med fantastiskt bra stämning, massor av inspirerande seminarier och talare, och massvis av taggade kristdemokrater. Jag är övertygad om att vårt parti har en enorm potential när jag träffar alla dessa människor. Vi har mängder av bra idéer men behöver stärka vår image och vårt varumärke!

GT uppmärksammade partiledarvalet, och valet av mig till andre vice partiledare såhär. GP uppmärksammar det här. De uppmärksammade även vad jag skrev i förra veckan här på bloggen om äldreomsorg, men efterfrågar också en politik för unga. Självklart ska vi ha en sådan. Partiet arbetar just nu intensivt med att ta fram både ny skolpolitik och familjepolitik. Det ena motsäger inte det andra.

  

Jag vill också passa på att göra reklam för Göran Hägglund i gårdagens Agenda. Han gjorde mycket bra ifrån sig, och det bådar gott inför den nytändning som partiet har nu efter rikstinget. För övrigt noterar jag att filmerna från när partiet ville förbjuda abort är svartvita. Det har hänt mycket sen dess, bland annat införandet av färg-TV.

Tack så oerhört mycket för det enorma förtroende jag fick i helgen när jag enhälligt valdes till andre vice partiledare. Tack till alla er som medverkat till att göra helgen till ett avstamp inför framtiden, inte minst arrangörerna i Västerås.

4 kommentarer leave one →
  1. B-O Gavne, Västerås permalink
    januari 31, 2012 4:23 e m

    HÄR FATTAS en kommentar som jag har skrivit in men som David Lega inte vill publicera. Den berättar om min situation på kongressen i Västerås. Men läs gärna vad David Lega, i alla fall har publicerat mig på sin tidigare blogg: Många människor har fördomar om KD, januari 24, 2012.

  2. februari 1, 2012 9:11 f m

    Hej igen B-O,
    jag publicerar i stort sett alla kommentarer som du vet, men det tar ett par dagar innan, då jag vill läsa igenom dem först. De jag inte publicerar är de som går emot gällande lagstiftning vad gäller rasism med mera.
    Jag återkommer 🙂

  3. B-O Gavne, Västerås permalink
    februari 1, 2012 12:27 e m

    NU PÅSTÅR David Lega –här ovan- att J-A-G! är kriminell!! Med att min kommentar som jag skrev in här ovan januari 31, 2012 12:26 f m, som jag berättar om här ovan, går emot, som Lega skriver: gällande lagstiftning vad gäller rasism med mera. Och att det är därför som han inte publicerade den.

    -Det finns inte en stavelse om rasism i den. –Och överhuvudtaget något som är kriminellt. –Jösses Amanda, och här igenom styrs vi svenska folks öden. –Alltså numera inte bara göteborgarnas utan också Kristdemokraternas.

  4. februari 1, 2012 12:59 e m

    Nej, jag skrev att det tar ett par dagar innan publcering för att hinna läsa igenom. Samtidigt förklarade jag att det är ett fåtal som jag inte publicerar, inte att det var din kommentar. Som sagt, svar kommer.

Kommentera

