Skip to content

Nu är det helt klart!

november 5, 2010
Jag i fullmäktigesalen tillsammans med gårdagens rubriker

Yesterdays news ...

Nu finns det inget som helst tvivel om saken längre: Jag blir kommunalråd för Kristdemokraterna  i Göteborgs kommunstyrelse. Vägvalet har gett ett tydligt besked om att man inte vill bidra med makt åt Sverigedemokraterna.  Ett fulltaligt Allians-lag kan därmed påbörja arbetet med att driva politik för ett ännu bättre Göteborg.

I media: GT, GP, Metro,

5 kommentarer leave one →
  1. november 5, 2010 1:04 e m

    Grattis David!

    Jag är övertygad om att du gör ett bra jobb. Men jag måste bara fråga: Blir du oppositionsråd eller kommunalråd i majoritet?

  2. november 5, 2010 2:40 e m

    Hej,
    … och tack!
    Jag kommer att bli ett kristdemokratiskt kommunalråd i opposition (tillsammans med allianskollegor från M och FP). Göteborg styrs av S, MP och V.

    Allt gott!
    David

  3. Peter permalink
    november 5, 2010 4:38 e m

    Men känns det inte lite kymigt att få platsen till skänks och inte på egna meriter? Jag menar KD fick ju bara två mandat och Vägvalet fick ju faktiskt fem.

  4. november 15, 2010 6:01 e m

    Jag är oerhört glad över förtroendet att få leda kristdemokraterna i Göteborg. Sedan är jag naturligtvis också tacksam över att vi har ett gott samarbete inom Alliansen.

    Jag är också övertygad om att vi kommer att vara ett starkt tillskott till Alliansen i Göteborg, även om vi inte kunde ta ett mandat helt av egen kraft. Lagarbete är viktigt i idrott såväl som i politik :)

  5. Johan permalink
    november 20, 2010 10:03 e m

    Grattis David,
    Ser fram mot dina kommande verk inom politiken oxå :)

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

